Persoonlijke zorg op maat

Hulp bij angsten - somberheid - eetproblemen – genderproblemen

TCP Zuketto

(Ontwikkelings) psycholoog-(Klinisch) psycholoog-psychotherapeut Melina Zuketto is eigenaar van Therapie- en coachingspraktijk Zuketto In Leidsche Rijn.

TCP Zuketto biedt hulp aan kinderen, jongeren, jongvolwassenen en hun gezinnen. De praktijk is opgericht uit de overtuiging dat vroeg en snel behandelen de beste preventie is voor forse problematiek later in iemands leven.  Wat de praktijk uniek maakt, is dat je bij ons meteen en alleen met een BIG psycholoog spreekt, waardoor de expertise meteen aan de voordeur zit, de lijnen kort zijn en er indien nodig snel geschakeld kan worden. 

Je kunt met allerlei zorgen en vragen bij ons terecht, zoals:

  • Angsten
  • Somberheid en depressieve gevoelens
  • Problemen met eten, bewegen, gewicht
  • Problemen in de interactie en relatie met anderen.
  • Zorgen/vragen/twijfels over gender(identiteit)
  • Veel lichamelijke klachten waarvan een medische oorzaak is uitgesloten
  • Jezelf niet de moeite waard vinden en last hebben van dit lage en negatieve zelfbeeld
contra indicaties:
  • actuele zelfmoordgedachten en -plannen die om meer intensieve zorg en voortdurende crisisinschatting vragen
  • psychosen

Bekijk mijn aanbod Neem direct contact op


Reacties van cliënten

"Ga in leertherapie en je leert je eigen pijnpunten kennen. Na leertherapie heb ik niet alleen meer inzicht gekregen, er is ook een gedragsverandering opgetreden. Ik begon mijn leertherapie bij Melina met het schrijven van mijn levensverhaal en ik ben ook aan de slag gegaan met mijn zelfbeeldcirkel. Ik heb meerdere vragenlijsten ingevuld over aspecten waar wij allebei nieuwsgierig naar waren. Melina werkt evidence based en methodisch. Ik raad iedereen die echt wil groeien aan om in leertherapie te gaan. Ik had dit veel eerder moeten doen."

Leertherapieklant (S-GGZ K&J), GZ & IMH specialist i.o.t. Systeemtherapeut NVRG

Ik volgde bij Melina een supervisiereeks Kind en Jeugd in het kader van de Psychotherapie opleiding. De supervisie bij Melina heb ik als veilig, gestructureerd en tegelijk prikkelend ervaren. De focus van de supervisie was niet alleen mijn behandeltechnische vaardigheden verdiepen – zoals het scherp formuleren van casusconceptualisaties, faseren van behandeling en bewust kiezen van therapeutische attitude – maar ook mijn professionele positie steviger in te nemen. Wat ik bijzonder waardeer, is hoe Melina zowel inhoudelijk meedenkt als persoonlijk spiegelt. Ze biedt taal, structuur en theorie waar nodig, en nodigt ook uit tot zelfonderzoek. Door haar manier van begeleiden heb ik me gezien gevoeld in wat ik al kan, én uitgedaagd om te groeien. Kortom, de supervisie met Melina heeft zowel mijn vakmanschap als mijn professionele zelfvertrouwen versterkt.

Supervisante 1ste jaar PT opleiding V&O, Supervisie over K&J psychotherapie, S-GGZ

"Bij Melina heb ik supervisie gevolgd voor de GZ opleiding. Het was mijn laatste reeks supervisie, waarbij ik zocht maar een combinatie van supervisie over diagnostiek en behandeling. Ik heb in deze supervisie geleerd dat diagnostiek en behandeling niet gescheiden en los van elkaar staan maar in elkaar overlopen en -gaan. Verder heb ik geleerd dat diagnostiek al heel vroeg in het traject -eigenlijk al bij het ophalen in de wachtkamer- begint en veel meer omvat dan alleen de testdiagnostiek (intelligentie onderzoek, neuropsychologisch onderzoek en (klacht)vragenlijsten). Ook heb ik hele fijne begeleiding gehad bij ingewikkelde behandelingen in de SGGZ. Ik voelde me gehoord door Melina, ze heeft me absoluut geholpen in het goed afronden van de opleiding. Bedankt!"

Supervisante , 2e jaar GZ K&J opleiding binnen S-GGZ

Ik heb bij Melina supervisie psychodiagnostiek gevolgd in mijn opleiding tot klinisch psycholoog psychotherapeut K&J. Met name het kapstokmodel waarmee je hypotheses opstelt en toetst, de wijze waarop je je onderzoeksmiddelen kiest en de volgorde waarin je ze afneemt, vind ik erg bruikbaar. Ik heb mijn kennis van sociaal-emotioneel en persoonlijkheidsonderzoek uitgebreid en veel bijgeleerd op het gebied van de psycho-analyse. Melina dacht goed mee over casuïstiek en leverde veel informatie aan. Ik heb veel van haar geleerd.

Supervisante GIOS 3e jaar, S-GGZ K&J

Toen ik voor mijn opleiding leertherapie moest volgen, heb ik contact opgenomen met Melina om te kijken of een traject bij haar mogelijk was. Vanaf het eerste contactmoment voelde ik me welkom, op mijn gemak en veilig om aan mijn leerproces te beginnen. Melina heeft de leertherapie met zorg en duidelijkheid vormgegeven. Ze stelde op een respectvolle en deskundige manier vragen, en met haar oprechte en waardevolle feedback wist ze me echt in beweging te brengen. Ik ben dankbaar voor deze bijzondere en leerzame ervaring.

Leertherapieklant (S-GGZ K&J), GZ psycholoog & IMH specialist i.o.t. Systeemtherapeut NVRG

Ik kijk met genoegen terug op deze supervisiereeks, welke plaatshad in het laatste jaar van mijn opleiding. Ik heb Melina ervaren als een supervisor met veel kennis in en ervaring met systemisch werken en het ontwikkelingsperspectief. Daarnaast heeft zij een veel bredere deskundigheid en was er ruimte in het bespreken van casuïstiek voor het integreren en combineren van verschillende perspectieven en theoretische kaders. Waardevol vond ik de aandacht die er ook was voor mijn persoonlijk proces en de verschillende peilers van de opleiding. Het geleerde over systeemtherapie vond immers plaats binnen een veel grotere leercontext. Bij aanvang van de supervisiereeks is er aandacht besteed aan mijn leerdoelen en leerstijl. Mijn leerdoelen zijn ruimschoots aan bod gekomen, en tussentijds is de supervisie geëvalueerd. 

Supervisante systeemtherapie GIOS 4e jaar,, V&O variant en werkzaam in S-GGZ

Benieuwd wat ik voor jou of je kind kan betekenen?

Neem bij vragen gerust contact op dan denk ik met je/jullie mee of jullie bij mij aan het goede adres zijn en zo niet dan denk ik graag met jullie mee over waar mogelijk dan wel. 

In de vrije ruimte van het contactformulier a.u.b. nog geen inhoudelijke en persoonlijke informatie delen maar even aangeven waar je/jullie vraag over gaat (onderzoek, behandeling, supervisie, leertherapie, coaching, etc).